Czy jedzenie może pomóc w odchudzaniu?

Tak, jedzenie jest kluczowe dla odchudzania i właściwie dobrane jedzenie może pomóc w odchudzaniu.

 

 

Potocznie przyjęło się myślenie, że im mniej jemy im mniej dostarczamy do organizmu kalorii tym szybciej schudniemy. Nic bardziej mylnego. Organizm potrzebuje energii i odpowiednich składników odżywczych dla prawidłowego przebiegu procesów życiowych. Ilość spożywanego jedzenia ma znaczenie, nie powinna być za duża niż zapotrzebowanie organizmu ale znacznie ważniejsza niż ilość jest jakość jedzenia.

To co jemy, jakie pokarmy wybieramy stanowi klucz do naszego zdrowia, dobrego samopoczucia i prawidłowej wagi ponieważ decyduje o równowadze kwasowo-zasadowej naszego organizmu.

 

Dlaczego równowaga kwasowo-zasadowa organizmu jest ważna dla naszego zdrowia, dobrego samopoczucia i utrzymania prawidłowej wagi ciała?

Poznanie prawidłowości rządzących równowagą kwasowo-zasadową w organizmie jest bazą do zdrowego odżywiania, zachowania szczupłej sylwetki (czy też skutecznego odchudzania).

Nasze ciało to skomplikowane, zbudowane z bilionów komórek laboratorium, w którym z aktywnym udziałem wody przebiegają różne reakcje biochemiczne, w wyniku których zostaje wytworzona lub zużyta energia. Procesy te zachodzą przez całe życie na przykład: w czasie wzrostu, rozmnażania, oddychania, poruszania się i zaczynają się już na szczeblu podstawowym, czyli na poziomie pojedynczej komórki.

Każda komórka człowieka do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniego paliwa, określonej temperatury oraz równowagi kwasowo-zasadowej – ściśle określonego balansu dynamiczny między kwasami a zasadami.

Kwasy to związki chemiczne, które zawierają dodatnio naładowane jony wodorowe H+. Zasady są substancjami, które mają zdolność wiązania jonów H+ poprzez uwalnianie w roztworach wodnych grupy wodorotlenowej OH, neutralizując w ten sposób kwasy. Pozostający w roztworze wodnym nadmiar jonów H+ powoduje jego zakwaszenie.

Miarą kwasowości lub zasadowości środowiska jest wskaźnik stężenia jonów wodorowych, tzw. wskaźnik pH, określany w skali od 0 do 14. Im więcej jonów wodorowych zawiera roztwór, tym ma większą kwasowość, a wskaźnik pH jest mniejszy. Gdy wartość pH wynosi 7 mówimy o roztworach obojętnych, poniżej 7 kwaśnych, powyżej 7 (np. 7,1) zasadowych.

Tkanki i płyny ustrojowe mają różny idealny poziom pH. Najwięcej o naszej kondycji mówi pH krwi. Podobnie jak ściśle określona temperatura ciała, tak odczyn pH krwi musi pozostawać w bardzo wąskim zakresie i powinien być lekko zasadowy. Optymalny zakres pH krwi zawiera się między 7,357,45. Już niewielkie odchylenia od tej normy powodują poważne zaburzenia w całym organizmie.

Przesunięcie równowagi w kierunku kwaśnym powoduje: zakłócenie równowagi przemian, zaburzenia stężeń elektrolitów, pracy enzymów, utrudnienia w przemianie materii oraz może doprowadzić do występowania wielu niedyspozycji, a w efekcie końcowym może spowodować poważne choroby. Jawne zakwaszenie z wyraźnym spadkiem pH krwi poniżej normy występuje stosunkowo rzadko i jest stwierdzane tylko w ciężkich schorzeniach.

Największy problem stanowi kwasica utajona charakteryzująca się niewielkim zakwaszeniem, które otwiera drogę różnego rodzaju zarazkom, bakteriom i wirusom. Sprzyja ona fermentacji pokarmu, powstawaniu drożdży, grzybów i pleśni, które żywią się naszym pożywieniem oraz przyczynia się do rozwoju poważnych chorób.

Co jest przyczyną zakwaszenia?

Kwasy powstają w organizmie w sposób naturalny podczas procesu trawienia, jako produkt uboczny przy rozkładaniu białek, węglowodanów i tłuszczów, podczas oddychania, w pracujących mięśniach, podczas normalnej przemiany materii i rozpadu komórek. Dlatego nawet w warunkach fizjologicznych istnieje tendencja do zakwaszania organizmu. Dodatkową ilość kwasów dostarczamy do organizmu wraz z pożywieniem. Kwasowość lub zasadowość pokarmu nie zależy od smaku, ale od zawartych w nim związków mineralnych. Kwasy organiczne nadające owocom i warzywom kwaskowy smak są rozkładane w organizmie, a składniki zasadowe (wapń, magnez, potas) służą do neutralizacji nadmiaru kwasów.

Przykładem może być cytryna, która jest kwaśna tylko w ustach, w żołądku staje się zasadowa. Dla porównania słodki w smaku cukier ma silne działanie zakwaszające.

Chcesz skuteczniChcesz skutecznie oczyścić organizm z toksyn w 9 dni? Zestaw FitC9 pomoże ci usunąć toksyny i pozbyć się przy okazji kilku kilogramów utrzymując twój poziom metabolizmu co uchroni przed efektem jojo.

KUP ZESTAW FITC9

Nie wierz w potoczne mity o oczyszczaniu organizmu, Nie daj się nabrać na 4 największe pomyłki oczyszczania.

Przeczytaj więcej

Nowości

Informacje i porady przydatne dla oczyszczania i odchudzania

“Jeśli zaczniesz odchudzanie od oczyszczania organizmu i zobaczysz pierwsze efekty urosną Ci skrzydła i ciąg dalszy powrotu do formy będzie nieunikniony”

Agata Eigner, autorka strony

Nie spędzaj czasu waląc głową w mur, mając nadzieję, że przekształcisz go w drzwi.

Coco Chanel

„Oczyszczanie organizmu pozwala na uruchomienie naturalnych procesów odnowy, nasze ciało chce być w formie, dajmy mu szansę”

Małgorzata Nitka - psychodietetyk